O nadčasovosti a originalitě hudby vyprodukované touto kanadskou skupinou už se napsaly stohy papíru. Každý, kdo se kdy jen na chvíli zaposlouchal do některého ze stěžejních alb VOIVOD, musel ve stavu paralýzy přehodnocovat svoje názory na tento podivuhodný zvukový dotek neznámého. Ať už v posluchači VOIVOD zanechali pozitivní či negativní dojem, nikdy nikomu, kdo je slyšel, už nebyli jedno. Literaturu cyberpunku si kapela zvolila v úsvitu jako operační teritorium pro své hudební i textové vize a teprve na svém třetím díle „Killing Technology“ z roku 1987dotáhla svůj plánovaný scénář do zdařilého konce. Vizionář Karel Čapek by se zřejmě divil jakým způsobem lze zhudebnit bohudík ještě stále futuristické téma války mezi lidmi a stroji. Osobně patřím k příznivcům období VOIVOD se Snakem za mikrofonem a tak se Vám zde pokusím přiblížit obsah tohoto alba, které pro VOIVOD započalo novou, v porovnání z předchozími dvěma počiny, významnou kapitolu.
Album startuje titulní skladbou „Killing Technology“, tedy okamžikem prvopočátku vzpoury strojů, kdy se tyto díky dokonalé technologie vymaňují z područí člověka. Ostré tempo, punkově nařvaný Snakeův zpěv, thrashovod riffů, které znějí jako hrané skrze větrací šachty futuristických výzkumných center. To jsou hlavní devizy tvorby VOIVOD v období právě tohoto alba. Skladba končí signalizací „all systems go“, která zahajuje okamžitý útok „umělých“ proti lidem. Drtivé vítězství strojů v „Overreaction“ a skvělé „Tornado“ se dalo předpokládat, nastává okamžik světového chaosu, vybíjení davů obyvatel neochráněných a překvapených. Stroje se ujímají důležitých centrál a jejich řízení, nastává zotročování člověka. Hromadná produkce mozkových implantátů konečně upotřebena. Piggyho typická rozostřená kytara právě na tomto albu poprvé ukazuje svou magickou sílu. Jeden z nejoriginálnějších kytarových zvuků metalové historie tak exceluje ve skladbách „Forgotten In Space“ a „Ravenous Medicine“, které obě patří k tomu nejreprezentativnějšímu, co tvorba VOIVOD za celou dlouho éru nabízí. Mohutný kytarový motiv v úvodu „Forgotten In Space“ je jako pohyb dvacetimetrového cyborga, pomalu bořícího vše, co mu stojí v cestě. Atmosféra děsu, smrtelná tíseň, lidstvo rozprášené a ukryté v ruinách před neúplatnými fízly, lidskými udavači, vyhledavači s implantáty a plechovými zabijáky. Naproti tomu metalový thrashoběh „Ravenous Medicine“ má v sobě tolik pozitivní energie, že by mohla nahradit i zavedenou jadernou elektrárnu. Mezi lidmi dochází k formování odbojářských a partyzánských skupin, majících na počátku za úkol narušit chod řídících systémů, vítězství je ještě příliš daleko, ale naděje žije…..
Příběh pokračuje na dalším albu v schromaždišti přeživších v aréně jménem „Hattross“. Přestože považuji pozdější alba jako „Dimension Hattross“, „Nothingface“ a „Angel Rat“ za alba o něco dotaženější, vyzrálejší a pro VOIVOD prakticky vrcholná, je stále čerstvý kyselinový hlen „Killing Technology“ okamžikem zrodu legendy. Divoké, psychotické album, balancující na hranici thrashe a uměleckého punku, ve kterém vedle sebe dokážou spolu existovat dvě tak rozdílné vlastnosti, jako jsou inteligence a agrese.